Trecator.ul Nichita Stănescu... Călăream pe un cal şi deodată-am văzut că eu sunt calul acela Şi deodată am văzut că ei doi galopează pe mine. Mă învolburam şi deodată i-am văzut pe cei trei, când umbra mea din spatele meu mi-a strigat: - Eu sunt tu. Lasă-i pe cei patru să-şi urmeze destinul... lasă-i!

complexul structural al morfinei existentiale sau pavoazarea etichetelor cu lux de amanunte...

te gasesc pin zatul cafelei aburinde privind la zmeul elta
dupa ce in zadar am cercat sa inotam si ne-am inecat c-o zi de vara
dar ai un pic rabdare te voi lua din nou cu mine la mare
departare de crezi in iubire asta iti doresc

in noaptea nuntii te-astept iubind la mine-n gand
imi plac sa vad arzand rochii de mireasa
si miri calugariti plecand de-acasa

spuneam de go ca-i un joc de iubire ori ca o expeditie de cucerire
te-am amagit sa stii ca-n noaptea zilei ce-a urmat ne-am regasit in pat
fiecare in patul lui citeam ca eros e copilul din flori al afroditei cu ares
dar cand intr-al cronosului tarziu anotimp voi reveni incet si pe furis
cu vorbe ma voi pazi de adevar sa ma-ndragostesc
de-al tau zambet fugar si neincapator
ca o voliera pentru papagalul ce-a spart al iubirii sambure

si-am vrut atunci sa-ti tin inima pe genunchi
- papagalul e-un monstru din jungla ce-mi tine loc de creier -
si-am vrut atunci sa-ti mangai Tampla cu-ale aburului soapte
- are inima un gand din piatra, dorinta unui zeu incas -

mai stii ceva de noi iubito?
asa incepe un imaginar descantec din Anzi
inainte de a cuceri machu picchu simturilor noastre
conquistador al vantului
la marginea padurii ti-am mangaiat culcus

zborul condorilor are culoarea ochilor tai
iar soarele se fastaceste de cate ori rasare
din mana te ce iese din noaptea parului meu
iti spal astrul viselor
fata balaie, fiii soarelui te-ar fi luat zeita
si-abia atunci ar fi disparut toate popoarele hispanice
te-ar fi luat sa cresti femeie in templele lor
si ne-ar fi jertfit pe noi in dreptul urnei tale

am cercetat si spun: incasii te-au visat cu totii intr-o noapte
cand au plecat in cautarea ta le-ai descifrat secretul arborelui de cafea
cel din care creste iubirea de intunericul
in care s-au pierdut cu totii inganand cantecul in care-ti tii ochii
jaguarul cu petele solare venit pedeapsa din zeul lor suprem

- vantul trece – pustiu e templul acum -
la cine mi-a vorbit intaia oara de iubire m-am uitat ca un incas la un cal - am zis ca e un zeu
- zece umbre ai - rasari soarele naincrezator in puterea oamenilor -
sfioasa mi-am ascuns privirea si l-am intrebat de unde si cum a venit

o pasare striga pe stanci
si in durerea noptii
mai luneca o stea in amintirea ta


26ian96 lu’ big sora iubitei poetului care a zis “bine” si-a plecat crezandu-ne nebuni

Nessun commento:

Archivio blog